Svenska  English   |   SEK EUR
Varukorg

 
 

Köpvillkor

◄ Tillbaka till Kundservice

Vi skickar oftast alla ordrar samma dag som är lagda vardagar innan kl 12:00.

Avisering när ditt paket är framme sker genom e-post eller SMS.

Alla priser visas inklusive svensk moms på 25 % i SEK eller EUR.

Sverige

Frakten inom Sverige kostar 29 kr och ordersumma över 699 kr är fraktfri. Leveranstiden är 1-3 vardagar från genomfört köp och sker med Posten och i vissa fall DHL Servicepoint.


 

Europa

Vår frakt inom Europa kostar 5,99 € och leveranstiden är 3-8 vardagar räknat från genomfört köp. Vi anlitar Posten och Fedex för våra transporter inom Europa.

 

Resten av världen

Frakt till länder utanför Europa kostar 19 € och sker med Posten och Fedex. Leveranstiden är mellan 4-11 vardagar räknat från orderdatum.

Förseningar

Om vi inte kan leverera inom ovan nämnda tidsramar så får du som kund ett meddelande från oss om orsaken till förseningen och besked om ny tidpunkt för leverans. Skulle det vara så att vi inte inom skälig tid kan åtgärda felet har du som kund rätt att häva köpet.

Spåra ditt paket

Det går utmärkt att spåra alla försändelser genom DHL Servicepoint och Fedex. Vissa av försändelserna genom Posten går att spåra. Klicka på länkarna nedan för att spåra ditt paket med ditt spårningsnummer.

DHL Servicepoint
Posten
Fedex International

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut ditt paket i tid och det går i retur till SLIQHAQ debiteras du 250 kr (ungefär 29 EUR) inom Europa eller 400 SEK (ungefär 47 EUR). Detta för att täcka fraktkostnad och administration. Tänk på att vid fakturaköp så löper tiden även fast du inte hämtat ut ditt paket. Kontakta oss om du har några funderingar och vill ha en ny utleverans.
 

Ångerrätt

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köpdatumet. Varan ska vara oanvänd och i obruten förpackning. Varor som är returnerade i helt skick och oanvända till oss återbetalas till 100 %. Om du som kund provat eller använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att undersöka varan så har SLIQHAQ rätt att ta ut ersättning för varans värdeminskning. Returfrakten står du som kund för. Vi hjälper dig gärna med råd om du vill byta din vara mot någon annan produkt eller om du vill få återbetalning.

Pengar återbetalas inom 14 dagar från den dag vi fick meddelande om ditt ångrade köp. Kom ihåg att alltid hämta ut ditt paket. Återbetalning sker när vi mottagit varan eller när vi fått bevis på att varan är återsänd, det som inträffar först.

Om du vill ångra ditt köp så kan du enklast kontakta oss per mail genom vårt kontaktformulär. Om du vill använda konsumentverkets ångerblankett så hittar du den här. Som kund har du rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Det går utmärkt att byta en vara mot en annan. Det görs enklast genom ett nytt köp och att vi återbetalar dig för varan du vill byta bort. Vid byten står du som kund för frakten.

Undantag från ångerrätt

Produkter som provats men av hälso- eller hygienskäl inte kan säljas vidare är undantagna från ångerrätten. Hit räknas varor som inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter som deodoranter, parfymer, schampo och näshårstrimmers samt hårtrimmers.

Reklamationer

SLIQHAQ följer konsumentköplagen vid våra reklamationer. Reklamera varan direkt när du upptäckt felet. Om vi inte mot förmodan skulle komma överens följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN, Box 174, 101 23 Stockholm - www.arn.se). Vi skickar ut en ny vara utan dröjsmål. Kan vi inte avhjälpa felet så återbetalar vi pengar utan onödigt dröjsmål inom 14 dagar.

Som kund har du 3 års reklamationsrätt samt att du behöver rapportera upptäckt fel inom skälig tid. Skälig tid anses vara 2 månader för fel, skador eller defekter.

SLIQHAQ står för fraktkostnader och andra rimliga kostnader som uppkommit genom reklamationen. Kostnader för frakt återbetalas utan onödigt dröjsmål, inom 14 dagar från den dag då vi mottagit den reklamerade varan.

Sedan 1 januari 2016 erbjuder EU en tjänst för tvistlösning online. I händelse av tvist kan du använda deras tjänst.


Så här gör du vid ångerrätt/returer och reklamationer:

1. Ta kontakt med oss genom kontaktformuläret som finns under kundservice "kontakta oss". I rullistan väljer du rubriken Reklamationer/Returer/Klagomål.

2. Efter dialog med dig så hittar vi den bästa lösningen för er.

Returadress

SLIQHAQ AB
Björnvägen 11
906 40 Umeå
Sverige

Betalningar

SLIQHAQs betalningslösningar uppfyller PCI DSS. I de fall Klarnas fakturatjänst används kan det ske en kreditupplysning vid behov. Inga extra kostnader debiteras för fakturaköp. Om du inte betalar din faktura innan förfallodagen debiteras en påminnelseavgift från Klarna som för närvarande är 60 kr för köp över 60 kr och 29 kr för köp under 60 kr. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Vid inkassoförfarande debiteras en avgift på 180 kr.

Betalningsalternativ

Privatkunder i Sverige

Betalning kan ske med bankkort/kreditkort, direktbetalning internetbank, faktura eller delbetalning. Vi accepterar Visa och Mastercard samt direktbetalning internetbank för Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Alla transaktioner sker genom kryptering via SSL (Secure Sockets Layer). Vid kortköp används 3DSecure för maximal säkerhet.

Fakturabetalning innebär 14 dagars betalningstid. Delbetalning med ett lägsta belopp på 50 kr per månad eller 1/24 av totalbeloppet. Alla dina delbetalningsköp samlas på en månadsfaktura från Klarna. Det tillkommer ingen fakturaavgift för privatpersoner.

Kortbetalning för företagskunder i Sverige och kunder i hela världen

Du kan betala med bankkort eller betal & kreditkort för både VISA och Mastercard. Vi använder oss av Certitrade som betalväxel och det innebär högsta säkerhet. CertiTrades transferering över nätet sker enligt bankstandard med SSL-teknik och 128-bitars kryptering. Inga kortuppgifter sparas hos säljföretaget. 3D Secure används för VISA och Mastercard. Är du inte redan ansluten till Verified by Visa och Mastercard SecureCode så gör du det enkelt i din internetbank.

Företagskunder betalalternativ

Paypal: Kortbetalning och Paypal-Konto för företagskunder och kunder i hela världen

Du kan betala med bankort eller betal & kreditkort för VISA, Mastercard, American Express, Discover och genom Paypal-Konto. Det finns också andra betalningssätt genom Paypal för olika länder.

Exempel på betalningsalternativ för olika länder

Storbritannien

Tyskland

Frankrike

Spanien

Italien

Direktbetalning internetbank för företagskunder i Sverige

Vi erbjuder direktbetalning i din internetbank genom Payson Direkt för dig som är kund hos Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB.

Svenska banker logotyper

Faktura och delbetalning för företagskunder i Sverige

Fakturaköp genom Klarna Faktura kostar 19 kr för företagskunder. Klarna skickar fakturan per epost och du betalar inom 14 dagar. Klarna konto låter dig samla flera köp från olika e-butiker på en och samma faktura som du betalar i slutet på månaden. Du kan också dela upp dina betalningar och bestämma hur mycket du vill betala varje månad.

Priser och information

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. SLIQHAQ förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering. Rea gäller generellt så långt lagret räcket om inget annat anges. Observera att det är det pris som presenteras i kassan som gäller. Avtal om köpet ingås när du som kund bekräftar detta genom att godkänna köpet. Efter godkänt köp skickas en orderbekräftelse till den epost som du uppgav. Med orderbekräftelsen får du också en länk till de gällande köpvillkoren som du kan spara ner.

Klagomål

Hör gärna av dig och berätta vad du tycker om oss, vår service och våra produkter. Det är viktigt för oss att få den feedbacken från er, så att vi kan bli bättre. Under "kontakta oss" i Kundservice hittar du ett kontaktformulär, välj den rubrik som passar. Tack för dina tankar och synpunkter!

Parfym & After Shave

Paket som innehåller eau de parfum, eau de cologne och after shave är märkta med följande symbol.
Orsaken är att de innehåller alkohol och betraktas som farligt gods klass 3 och brandfarlig vätska UN-1266. På grund av lagstiftning levererar vi endast dessa produkter inom Sverige.

Tull, skatt och avgifter

Leveranser utanför EU skickar vi utan svensk moms på 25 %. Momsen försvinner från din totalsumma när du väljer land i kassan. Du som kund betalar den moms som är i ditt land och eventuell tull samt avgifter.

Norge

För tull och avgifter se www.toll.no och https://www.tollsjekk.no/importkalkulator.

Personuppgifter (PUL) och avtal

När du som kund registrerar dina personuppgifter godkänner du att SLIQHAQ registrerar och använder dessa. Uppgifterna behöver vi för att kunna kontakta dig, leverera dina varor samt ge dig god service. Du godkänner även vår sekretesspolicy. SLIQHAQ ingår inte köp eller avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.


◄ Tillbaka till Kundservice