Svenska  English   |   SEK EUR
Varukorg

 
 

Vanliga frågor

◄ Tillbaka till Kundservice

10 vanliga frågor

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 29 kr inom Sverige, 5,99 EUR inom Europa och 19 EUR för resten av världen.

Hur lång är leveranstiden?
Inom Sverige är leveranstiden 1-3 dagar, inom Europa 3-8 vardagar och 4-11 vardagar för resten av världen.

Vad har ni för gräns för fraktfritt?
Gränsen för fraktfritt är 699 kr för kunder i Sverige. För kunder i övriga länder är det vanlig frakttariff.

Hur vet jag att paketet kommit fram?
Du får avisering när ditt paket är framme genom antingen e-post eller SMS.

Kan jag söka på mitt kollinummer?
Alla ordrar som skickas med DHL Servicepoint och Fedex är spårbara. Vissa leveranser som går med Posten är spårbara. Klicka på länkarna nedan för att spåra ditt paket med ditt spårningsnummer.

DHL Servicepoint
Posten
Fedex International

Hur vet jag om min order blivit godkänd?
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse till din e-post när ordern är lagd. Om du inte fått någon bekräftelse så kolla i skräppostmappen. Ibland kan den av olika anledningar hamna där. Är du fortfarande osäker eller har bekymmer, kontakta oss gärna.

Vad gör jag om jag har problem att betala med mitt betalkort?
SLIQHAQ accepterar köp med bankkort samt betal- och kreditkort för VISA och Mastercard från alla länder. Vi använder oss av 3D Secure, se om ditt betalkort är kopplat till Verify by VISA alternativt Mastercard Secure Code. Du ansluter dig till dessa tjänster enkelt i din internetbank. Om problemen kvarstår ber vi dig kontakta din bank eller kortutgivare.

Varför blir jag nekad kortköp?
Kanske har du angett fel siffror, eller saknar täckning på ditt konto eller kredit, eller så är du inte ansluten till Verify by VISA alternativt Mastercard Secure Code. Du ansluter dig till dessa tjänster enkelt i din internetbank. Om problemen kvarstår ber vi dig kontakta din bank eller kortutgivare.

Vad gör jag om det är fel på produkten?
Om du upptäcker ett fel på produkten så kontakta oss omgående. Gör detta genom kontaktformuläret under ”kontakta oss” på kundservicesidorna, så löser vi det hela.

Vad gör jag om jag vill ångra mitt köp?
Du har alltid 14 dagars rätt att ångra ditt köp. Läs mer under Returer & Återköp.



Kundsupport

Vilka produkter ska jag välja?
Rätt produkt på rätt plats och till rätt kille! Är du osäker så kontakta oss gärna så guidar vi dig rätt.

Hur handlar man?
När du har hittat en produkt som du vill köpa så klickar du på den. När du är på produktsidan så finns det en knapp ”lägg till”. Trycker du på den så hamnar produkten i varukorgen. När varukorgen innehåller det du vill så klickar du på den. Du hittar den högst upp på sidan. Sedan klickar du dig vidare på knappen ”kassa”.

Hur betalar man?
I kassan väljer du det betalningssätt som passar dig bäst. Vi erbjuder kortbetalning VISA och Mastercard till alla våra kunder i hela världen. För svenska kunder så finns det även direktbetalning i internetbanken (Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB) samt faktura genom Klarna och Klarna konto.

Vågar jag handla med mitt kontokort?
Du kan känna dig trygg när du handlar med ditt konto kort eller betalkort hos oss. Vi använder Certitrade som betalväxel och de skickar informationen med SSL-teknik och 128-bitars kryptering i nivå med banksäkerhet.

Måste jag registrera mig/bli medlem för att handla hos er?
Du behöver inte registrera ett konto hos oss för att handla. Fördelen med att registrera konto är att bland annat kan hålla koll på tidigare beställningar.



Faktura

Varför nekas jag köp mot faktura?
Nekas du köp mot faktura så kan alltid använda dig av kortbetalning. Vill du veta mer så ber vi dig kontakta Klarna.

Hur lång tid har jag på mig att betala fakturan?
Du får 14 dagar på dig att betala fakturan från Klarna.

Hur kan jag se att min faktura är betald?
Är du osäker om din faktura är betald så kontakta Klarna. De kan exempelvis maila dig en länk till dina sidor om du anger e-postadressen du använda vid ditt köp.




Om min leverans

Hur levereras mina produkter?
Dina produkter levereras inslagna i en wellåda och vi skickar det till den adress du angivit samt med ditt fraktalternativ. Läs mer om Leveransvillkor.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid så går det i retur till SLIQHAQ. Vi debiterar dig då 250 kr / €29 (inom Europa) eller ca €47 (utanför Europa).

Vad gör jag om mitt paket är fraktskadat?
Om du redan ser att paketet är skadat hos ditt fraktombud så rekommenderar vi att du öppnar det tillsammans med personalen för att kontrollera att inte innehållet är skadat. Ibland kan paketen se lite tilltygade ut, men oftast är innehållet oskadat. Om innehållet är skadat så be ombudet att returnera paketet till oss. Vi tar hand om reklamationen hos fraktombudet och skickar ut en ny vara till dig. Kom ihåg att alltid kontakta oss direkt så att vi kan lösa ärendet så snabbt som möjligt.



Om min order

Varför får jag ingen orderbekräftelse?
Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadess du angivit. Ibland kan den av någon anledning hamna i skräppostmappen.



Retur/Reklamation

Hur snabbt sker återbetalningen vid godkänd reklamation eller retur?
Återbetalning vid godkänd retur/reklamation eller ångerrätt sker inom 30 dagar.

Vad gör jag om jag är missnöjd?
Är du missnöjd på något vis med oss, våra produkter eller vår service vill vi veta vad du tycker. Den informationen är av stort värde för oss och ger oss en möjlighet att göra något bra av något som du upplevt som dåligt.


Om webbshopen

Stämmer färger och foton på webbshopen med verkligheten?
Färger och foton stämmer relativt bra med verkligheten, men ibland är färger och foton något missvisande. Vi kan därför inte fullt ut ta ansvar när det gäller detta som ni säkert förstår. Vårt mål är att bilder och färger så långt det är rimligt och möjligt överensstämma med verkligheten.

Hur kan jag säga upp nyhetsbrevet?
Om du är osäker hur du kan säga upp nyhetsbrevet i de utskick vi gör, så kontakta oss gärna genom formuläret på kundservicesidan, ”kontakta oss”.

Vad gör jag om jag glömt mitt användarnamn och lösenord?
Om du har glömt ditt lösenord så kan vi skicka det till dig om du anger din e-postadress. Detta kan du göra genom att klicka på ”logga in” högst upp eller i kassafönstret under ”Har konto”.

Hur ändrar jag mina personuppgifter?
Du kan ändra dina personuppgifter genom att logga in på ditt konto på SLIQHAQ.

 

◄ Tillbaka till Kundservice