Svenska  English   |   SEK EUR
Varukorg

 
 

Returer & återköp

◄ Tillbaka till Kundservice

Ångerrätt

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köpdatumet. Varan ska vara oanvänd och i obruten förpackning. Varor som är returnerade i helt skick och oanvända till oss återbetalas till 100 %. Om du som kund provat eller använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att undersöka varan så har SLIQHAQ rätt att ta ut ersättning för varans värdeminskning. Returfrakten står du som kund för. Vi hjälper dig gärna med råd om du vill byta din vara mot någon annan produkt eller om du vill få återbetalning.

Pengar återbetalas inom 14 dagar från den dag vi fick meddelande om ditt ångrade köp. Kom ihåg att alltid hämta ut ditt paket. Återbetalning sker när vi mottagit varan eller när vi fått bevis på att varan är återsänd, det som inträffar först.

Om du vill ångra ditt köp så kan du enklast kontakta oss per mail genom vårt kontaktformulär. Om du vill använda konsumentverkets ångerblankett så hittar du den här. Som kund har du rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Det går utmärkt att byta en vara mot en annan. Det görs enklast genom ett nytt köp och att vi återbetalar dig för varan du vill byta bort. Vid byten står du som kund för frakten.

Undantag från ångerrätt

Produkter som provats men av hälso- eller hygienskäl inte kan säljas vidare är undantagna från ångerrätten. Hit räknas varor som inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter som deodoranter, parfymer, schampo och näshårstrimmers samt hårtrimmers.
 

Reklamationer

SLIQHAQ följer konsumentköplagen vid våra reklamationer. Reklamera varan direkt när du upptäckt felet. Om vi inte mot förmodan skulle komma överens följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN, Box 174, 101 23 Stockholm - www.arn.se). Vi skickar ut en ny vara utan dröjsmål. Kan vi inte avhjälpa felet så återbetalar vi pengar utan onödigt dröjsmål inom 14 dagar.

Som kund har du 3 års reklamationsrätt samt att du behöver rapportera upptäckt fel inom skälig tid. Skälig tid anses vara 2 månader för fel, skador eller defekter.

SLIQHAQ står för fraktkostnader och andra rimliga kostnader som uppkommit genom reklamationen. Kostnader för frakt återbetalas utan onödigt dröjsmål, inom 14 dagar från den dag då vi mottagit den reklamerade varan.

Sedan 1 januari 2016 erbjuder EU en tjänst för tvistlösning online. I händelse av tvist kan du använda deras tjänst.


Så här gör du vid ångerrätt/returer och reklamationer:

1. Ta kontakt med oss genom kontaktformuläret som finns under kundservice "kontakta oss". I rullistan väljer du rubriken Reklamationer/Returer/Klagomål.


2. Efter dialog med dig så hittar vi den bästa lösningen för er. Vid frakt tillbaka till SLIQHAQ så skickar vi fraktetikett per mail till er. Vid returer debiterar vi för frakten.


Returadress

SLIQHAQ skickar returfraktetiketter för varor som ska skickas tillbaka till oss. Dessa fraktsedlar skickas till er per mail efter att ni kontaktat oss. Kontakta oss för mer information inför en retur.  

SLIQHAQ AB
Björnvägen 11
906 40 Umeå
Sverige
 

Klagomål

Hör gärna av dig och berätta vad du tycker om oss, vår service och våra produkter. Det är viktigt för oss att få den feedbacken från er, så att vi kan bli bättre. Under "kontakta oss" i Kundservice hittar du ett kontaktformulär, välj den rubrik som passar. Tack för dina tankar och synpunkter!


◄ Tillbaka till Kundservice