Hanz de Fuko

Hanz de Fuko skapades av David Alfonso och Christopher Zent i San Francisco. De ville skapa kreativa produkter med endast de bästa och mest effektiva certifierade ekologiska och naturliga växtämnena. Resultatet talar för sig själv!

Namn som David Beckham och Justin Bieber har bidragit till märkets popularitet. En riktig storsäljare är det 100% vattenbaserade lervaxet - Claymation. Med det kan du göra din pompadour frisyr busenkelt.

Visa filter Dölj filter
Kategori
Pris

Hanz de Fuko har rötter i Silicon Valley

Hanz de Fuko har en spännande bakgrund och personerna bakom varumärket berättar. År 2009 revolutionerade Hans de Fuko den manliga groomingen med sina produkter som andades innovation och självuttryck.

Med mer än 4 miljoner följare i en nästan kultliknande rörelse har Hanz de fuko snabbt blivit en av världens mest hyllade produktlinjer inom hårstyling.

David Alfonso, medgrundare och idag VD för företaget, har en intressant bakgrund genom att ha jobbat med eliten inom Silicon Valley med försäljning och marknadsföring. Efter att ha jobbat åt andra i tolv år kände David att det var dags att mejsla ut sitt eget varumärke, något som skulle utstråla subkulturen i trendiga Venice i Kalifornien. Det rebelliska och hungriga, för de som var hängivna individualister.

David teamade ihop sig med sin barndomskamrat Cristopher Zent som också hade en bakgrund från Silicon Valley. Tillsammans skapade de märket Hanz de Fuko. Brytande mot de traditionella formerna av maskulina ideal skapade dessa två en revolutionerade hårvård för den moderna mannen.

Idag är Hanz de fukos hårvaxer och pomador sålda över hela världen och den bästsäljande produkten är Claymation med mer än 3 miljoner sålda burkar hårvax och det är deras mest populära produkt även här i Sverige.

SV

Skrivet om Hanz de Fuko

Trygg e-handel
prisjakt
Pricerunner
Svea