Köpvillkor

Samtliga priser inkluderar vid försäljningstillfället gällande mervärdesskatt, för närvarande 25%. Frakt tillkommer på alla priser om inte annat anges.
Frakt inom Sverige är från 39 kr och fraktfritt alternativ finns för ordrar över 699 kr. 

Minsta ordervärde

Vi tillämpar inget minsta ordervärde. Du är välkommen att lägga liten som stor order hos oss. 

Orderbekräftelse

När du beställt dina varor skickas ett mail till den e-postadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.

Leveranstid

Vi skickar oftast alla ordrar samma dag som är lagda vardagar innan kl 12:00. Avisering när ditt paket är framme sker genom e-post eller SMS. Vissa lättare och mindre ordrar levereras direkt till din brevlåda. Leveransen inom Sverige sker oftast inom 1-2 vardagar och för de allra flesta inom 1-3 vardagar. 

Frakt inom Europa är 7,99 och leveranstiden är ungefär 3-8 vardagar. Frakt utanför Europa kostar 19 och där är leverantiden ungefär 4-11 vardagar beroende på destination. 

Förseningar

Om vi inte kan leverera inom ovan nämnda tidsramar så får du som kund ett meddelande från oss om orsaken till förseningen och besked om ny tidpunkt för leverans. Skulle det vara så att vi inte inom skälig tid kan åtgärda felet har du som kund rätt att häva köpet. Detta gäller för varor som vi har i lager. 

Spåra ditt paket

Det går utmärkt att spåra alla försändelser genom DHL Servicepoint och Fedex. Vissa av försändelserna genom Posten går att spåra. Klicka på länkarna nedan för att spåra ditt paket med ditt spårningsnummer.

DHL Servicepoint
Postnord
Fedex International

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut ditt paket i tid och det går i retur till SLIQHAQ debiteras du 150 kr (ungefär 16 EUR) inom Sverige, 250 (ungefär 26 EUR) inom Europa eller 400 SEK (ungefär 42 EUR) utanför Europa. Detta för att täcka fraktkostnad och administration. Där vi följer branschstandard. Tänk på att vid fakturaköp så löper tiden även fast du inte hämtat ut ditt paket. Kontakta oss om du har några funderingar och vill ha en ny utleverans.

Säkerhet

När du handlar med kort hos oss förflyttas du till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter lagras av oss. Kortbetalningarna innefattas av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över internet.

Ångerrätt

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köpdatumet. Varan ska vara oanvänd och i obruten förpackning. Varor som är returnerade i helt skick och oanvända till oss återbetalas till 100 %. Om du som kund provat eller använt varan mer än vad som anses nödvändigt för att undersöka varan så har SLIQHAQ rätt att ta ut ersättning för varans värdeminskning. Returfrakten står du som kund för. Vi hjälper dig gärna med råd om du vill byta din vara mot någon annan produkt eller om du vill få återbetalning.

Pengar återbetalas inom 14 dagar från den dag vi fick meddelande om ditt ångrade köp. Kom ihåg att alltid hämta ut ditt paket. Återbetalning sker när vi mottagit varan eller när vi fått bevis på att varan är återsänd, det som inträffar först.

Om du vill ångra ditt köp så kan du enklast kontakta oss per mail till support@sliqhaq.se Om du vill använda konsumentverkets ångerblankett så hittar du den här. Som kund har du rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser. Det går utmärkt att byta en vara mot en annan. Det görs enklast genom ett nytt köp och att vi återbetalar dig för varan du vill byta bort. Vid byten står du som kund för frakten.


Undantag från ångerrätt
Produkter som provats men av hälso- eller hygienskäl inte kan säljas vidare är undantagna från ångerrätten. Hit räknas varor som inte lämpar sig för byte, exempelvis intimprodukter som deodoranter, parfymer, schampo och näshårstrimmers samt hårtrimmers.

Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Reklamationer

SLIQHAQ AB 556896-2186 följer konsumentköplagen vid våra reklamationer. Reklamera varan direkt när du upptäckt felet. Om vi inte mot förmodan skulle komma överens följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN, Box 174, 101 23 Stockholm - www.arn.se). Vi skickar ut en ny vara utan dröjsmål. Kan vi inte avhjälpa felet så återbetalar vi pengar utan onödigt dröjsmål inom 14 dagar.

Som kund har du 3 års reklamationsrätt samt att du behöver rapportera upptäckt fel inom skälig tid. Skälig tid anses vara 2 månader för fel, skador eller defekter.

SLIQHAQ står för fraktkostnader och andra rimliga kostnader som uppkommit genom reklamationen. Kostnader för frakt återbetalas utan onödigt dröjsmål, inom 14 dagar från den dag då vi mottagit den reklamerade varan.

Sedan 1 januari 2016 erbjuder EU en tjänst för tvistlösning online. I händelse av tvist kan du använda deras tjänst.

Paket som har synliga skador i sådan omfattning att det finns risk att något på insidan kan ha gått sönder ska reklameras direkt till fraktleverantören. Postnord har som villkor att det ska reklameras samma dag hos dem. Gärna i direkt anslutning när paketet tas emot.

Så här gör du vid ångerrätt/returer och reklamationer:

1. Ta kontakt med vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

2. Efter dialog med dig så hittar vi den bästa lösningen för er.

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Returadress

Billigast och enklaste sättet att skicka tillbaka dina varor är att be oss om en returfraktetikett. Den skriver du ut och tejpar fast på ditt paket som sedan lämnas in till närmaste ombud. Returfrakten med etikett kostar dig 49 kr som vi drar av på din betalning när vi verifierat och mottagit ert paket.

SLIQHAQ AB
Björnvägen 11
906 40 Umeå
Sverige

Betalningar

SLIQHAQs betalningslösningar uppfyller PCI DSS. I de fall Klarnas fakturatjänst används kan det ske en kreditupplysning vid behov. Inga extra kostnader debiteras för fakturaköp. Om du inte betalar din faktura innan förfallodagen debiteras en påminnelseavgift från Klarna som för närvarande är 60 kr för köp över 60 kr och 29 kr för köp under 60 kr. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Vid inkassoförfarande debiteras en avgift på 180 kr.

Betalningsalternativ
I vår butik är det möjligt att betala med alla Klarnas betalningsalternativ som kortbetalning, direktbetalning internetbank och Klarna Faktura. 

Priser och information

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. SLIQHAQ förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering. Rea gäller generellt så långt lagret räcket om inget annat anges. Observera att det är det pris som presenteras i kassan som gäller. Avtal om köpet ingås när du som kund bekräftar detta genom att godkänna köpet. Efter godkänt köp skickas en orderbekräftelse till den epost som du uppgav. Med orderbekräftelsen får du också en länk till de gällande köpvillkoren som du kan spara ner.

Personuppgiftslagen

När du beställer av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas.
Vi behandlar självfallet dina uppgifter som personhandlingar med särskild hänsyn och delar dem inte till någon annan.

Cookies

Den här webbplatsen innehåller s.k. cookies. En cookie är en en liten textfil som lagras på din dator som bl.a. berättar för oss om ditt användarnamn hos oss samt om du är en ny eller återkommande besökare till butiken. Det finns två olika typer av cookies, en som lagras permanent på din dator och en s.k. sessionscookie. Den senare lagras inte på din dator utan försvinner när du stänger ner din webbläsare. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte kunna lägga några varor i din varukorg. Har du några problem eller frågor kring detta kan du alltid vända dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i webbplatsen utan ytterligare meddelande och vi reserverar oss för feltryck. Vi fråntar oss allt ansvar för skador uppkomna då varor från SLIQHAQ använts av konsumenten på ett felaktigt sätt.

Trygg e-handel
prisjakt
Pricerunner
Klarna